Despre mine

Popescu Gabriel

Sunt Blogger. Imi place sa am bloguri din toate domeniile.

Blogs Home » Profesional » Economic » Idei de Afaceri Profitabile

Idei de Afaceri Profitabile

Aici gasesti multe idei de afaceri reale. Si multe articole de dezvoltare personala. Hai cu noi si spor la treaba.



Articole Blog

01. 20 Idei de Vlog usor de facut - Apr 8, 2018 8:52:00 AM
Aici sunt cele 20 Idei de Vlog favorite. Multe dintre ele poate le stiti sau poate le-ati mai vazut. Merita sa le incercati pe toate. Toate au succesul garantat. Va doresc inspiratie si subscriberi multi.

Introducere 

Dacă acesta este primul vlog, începeți cu un videoclip introductiv! Spune telespectatorilor (potențiali) puțin despre tine. Cine sunteți, ce faceți și ce sperați să realizați cu canalul vlogging. Pentru mulți oameni de pe Internet, sunteți încă un străin și trebuie să vă cunoască mai bine înainte de a ști dacă doresc să se aboneze pentru vlog-urile dvs. sau nu.

Idei de la spectatori

Dacă ați construit deja un public puțin, există șanse mari ca aceștia să lase în mod regulat comentarii cu privire la videoclipurile dvs. și să interacționeze pentru dvs. pe alte site-uri media sociale, cum ar fi Facebook, Twitter. Audiența, probabil, lasă comentarii despre ceea ce le place sau nu le place la vlog-urile dvs. sau despre ceea ce doresc să vadă în vlogurile dvs. Dacă primiți deja acest feedback de la spectatori, ascultați-i! Ei vă spun literalmente cum îi puteți face să se uite mai mult la vlogurile voastre. Ei vor aprecia, de asemenea, dacă văd că încorporați feedbackul în videoclipurile dvs. Arată cu adevărat că vă apreciați publicul și il luați în serios.

"How to" Video 

Dacă știți multe despre un anumit subiect, puteți crea și câteva videoclipuri și tutoriale pentru a împărtăși cunoștințele cu spectatorii. Acest lucru funcționează foarte bine dacă canalul dvs. YouTube este concentrat pe o anumită nișă. În prezent, cei mai mulți oameni caută pe YouTube dacă au nevoie de ajutor cu ceva, pentru că este o modalitate vizuală excelentă de învățat. Acest lucru poate însemna că o mulțime de oameni vă găseste canalul YouTube printr-unul dintre videoclipurile dvs. "cum să".

Q &A Video

Dacă nu aveți inspirație pentru videoclipuri noi, puteți face o sesiune de intrebari cu răspuns video. Într-un videoclip Q & A, audiența dvs. vă poate pune întrebări în comentarii sau pe Social Media și dedicați un întreg videoclip pentru a răspunde la întrebările spectatorilor. Întrebările și videoclipurile reprezintă o modalitate excelentă pentru publicul dvs. să vă cunoască mai bine.

Provocări 

Provocările YouTube sunt o altă opțiune excelentă dacă te străduiești să te gândești la idei pentru vlogul tău. Provocările sunt rapide și ușor de înregistrat, nu necesită mult timp și sunt foarte distractive pentru spectatori. Dacă sunteți în căutarea unei provocări, consultați pe internet o lista cu provocările YouTube.

În spatele scenei 

Spectatorii dvs. sunt obișnuiți să vadă rezultatul final al tuturor lucrărilor de înregistrare și de editare pe care le faceți, dar nu au nicio idee cât de mult se lucrează în crearea unui videoclip. Dedicați-vă vlogurile voastre scenelor din spatele scenei. Cum începeți înregistrarea, editarea, scenariu etc.

Turul de / casa / camera 

Vizionatorii dvs. văd de obicei numai un unghi al camerei, dar nu vă pot vedea restul camerei sau al casei. Deoarece spectatorii sunt, de obicei, foarte curioși, puteți dedica un întreg videoclip pentru a vă arăta camera sau casa. Dacă rulați un canal de joc sau de tehnologie, puteți crea, de asemenea, un videoclip care să vă arate setarea și ce echipament utilizați pentru a vă crea videoclipurile. 

Reacționând la 

Videoclipurile de reacție sunt întotdeauna bine primite pe YouTube și pot fi placute pentru a fi vizionate. Un film de reacție este un film în care filmați în timp ce reacționați la "ceva". Puteți să vedeți câteva videoclipuri vechi, comentariile YouTube, mesajele de pe facebook pe care le primiți, videoclipuri amuzante sau înfricoșătoare sau orice altceva care va provoca o reacție distractivă.

Cel mai bun sau preferat [inserați subiectul] 

Creați un videoclip dedicat activităților dvs. preferate, filmelor, muzicii, produselor sau altceva. Cel mai bun mod de a face acest lucru este să creați un videoclip de top 5 sau de top 10 și să explicați de ce vă place sau ce vă place la acest produs, film etc. De exemplu, primele 5 filme preferate sau emisiunile TV. prajitura preferata, hainele preferate.

Cel mai prost sau mai puțin favorit [inserați subiectul] 

Acesta este opusul ideii noastre vlog anterioare. În loc să vă alegeți preferințele, puteți face și opusul și alegeți pe cele care nu vă plac cel mai mult. Care sunt cele mai urate filme sau emisiunile TV pe care le-ați vizionat vreodată? De ce au fost atât de rele?

Jocuri video 

Dacă aveți un canal de jocuri această idee de vlog nu este cu adevărat nouă, dar dacă face parte din viața ta, de ce nu. De ce să nu încercați un videoclip pentru jocuri? Videoclipurile video cu jocuri sunt întotdeauna distractive și există multe, multe jocuri pentru a alege. De la jocuri simple la jocuri de pe PC sau de la o consolă de jocuri. Puteți alege orice tip de joc care credeți că este cel mai potrivit pentru publicul dvs.

Editare video 

Dacă vă simțiți artist și doriți să puneți ceva creativ în videoclipurile dvs., puteți face o editare video. O editare video este un videoclip mai scurt, în care focalizarea principală nu este conținutul, ci editarea video în sine. Concentrați-vă pe noile unghiuri ale camerei video, jucați-va cu setările camerei, sincronizați înregistrările cu sunetul. Dacă nu doriți să dedicați întregul videoclip unei editări, puteți să faceți o scurtă editare de 30 de secunde până la 1 minut și să o includeți în vlogurile zilnice obișnuite.

Recenzii 

Cu toții ne uităm în mod regulat la seriale, emisiuni TV și la filme, ascultăm muzică, jucăm jocuri, citim cărți și cumpărăm noi produse și servicii. Împărtășește-ți experiența cu oricare dintre aceste lucruri cu publicul tău. Ce vă place și ce nu vă place despre ceva (fara sa fiti hateri, nu ca mai sus)

Compilare 

Dacă ați înregistrat pentru o perioadă mai lungă de timp, probabil că aveți o mulțime de imagini video cele mai bune. Puteți folosi aceaste înregistrari pentru a crea un videoclip de compilare. Puteți folosi toate bloopers dvs. într-o compilație blooper sau momentele tale cele mai bune într-un film evidențiat.

O zi din viață 

Vlogurile dvs. sunt în mare parte o compilație a tuturor momentelor importante ale zilei dvs., dar de ce să nu afișați întreaga zi pentru o singură dată? Incearca sa inregistrezi cat mai multe imagini din momentul in care te trezesti cand vei merge la culcare. Acest lucru îi oferă telespectatorilor o perspectivă asupra a ceea ce este o zi obișnuită în viață, pentru că nu văd niciodată asta în vlogurile voastre.

Spune o poveste 

Nu în ultimul rând, împărtășiți o poveste interesantă, amuzantă, înfricoșătoare despre viața voastră. Împărtășiți o experiență misto, cum ați întâlnit cel mai bun prieten sau orice altă poveste pe care vă puteți gândi că va fi distractiv pentru spectatorii dvs. Dacă nu vă puteți gândi la niște povești, întrebați-vă părinții, frații și prietenii. Probabil stiu ei mai multe povesti amuzante despre tine.

Chestionare 

Dacă doriți să implicați pe altcineva în vlogurile dvs., puteți face și un test. Există multe chestionare online pe care le puteți lua sau vă puteți gândi la propriile întrebări pentru un test. Testele sunt o modalitate foarte bună de a implica iubitul / prietena, familia sau prietenii în vlogurile tale.

Sperăm că ați descoperit câteva noi inspirații și idei pe care le puteți încorpora în vlogurile voastre! Daca aveti si alte idei le astept in rubrica "comentarii"
02. Afacere cu bani putini. Fotografii animale de companie - Sep 25, 2017 9:24:00 PM
Dacă sunteți iubitor de animale și fotograf, ce așteptați?

Începeți un serviciu de fotografie pentru animale de companie! Proprietarii câinilor, pisicilor, reptilelor, cailor, animalelor de companie, păsărilor și chiar peștilor pot fi toți clienți potențiali.

Cu normă întreagă sau cu jumatate de normă, puteți opera acest serviciu pe o bază mobilă, dintr-un studio acasă, din magazine de animale de companie sau combinați toate pentru a acoperi toate bazele.
Pentru o experienta distractiva pentru animalele de companie și proprietarii lor, va trebui sa achizitionati costume, fundaluri tematice  pentru a oferi servicii de înregistrări video pentru animale de companie, complete cu muzică, și efecte speciale.

De asemenea, pentru a stimula potențialul de profit, oferă și o gamă largă de produse pe care clienții pot să transfere imagini fotografice cu animale de companie - felicitări, calendare, cani, pălării, tricouri, pungi sportive și autocolante.
03. Afaceri pentru acasa - jucării lucrate manual - Sep 24, 2017 6:01:00 PM


Construirea și vânzarea jucăriilor pentru copii este o modalitate excelentă de a crea amintiri prețioase pentru copii și de a vă completa veniturile în același timp.

Gândiți-vă la toate jucăriile pe care le puteți face - jucării din lemn, păpuși, animale împăiate, păpuși, replici de jucării antice și puzzle-uri, pentru a numi doar câteva.

De fapt, jucăriile artizanale devin adesea patrimoniul familiei , transferate fiecărei generații noi pentru a se bucura.
Din fericire, nu aveți nevoie de prea multe abilități sau echipamente speciale pentru a începe să faceți și să vindeți jucării realizate manual, doar un spațiu de atelier echipat cu unelte de mână și unelte de bază sau o mașină de cusut, capacitatea și răbdarea de a învăța noi abilități de crafting, creativitatea pentru a crea modele unice.

Odată cu creșterea interesului pentru meseria aceasta, veți găsi o cerere pentru jucării lucrate manual, online, la târguri de artizanat local și la spectacole de jucării, și prin expediere și en-gros la buticurile locale.
04. Cercetător online. Idee de afacere putin cunoscuta - Sep 24, 2017 5:55:00 PM


Dacă vă place să săpati pentru informații sau să pierdeți orele intr-o bibliotecă cu lucrări academice, vă recomandăm să începeți un serviciu de cercetare pe internet.

Este o modalitate excelentă de a vă plăti pentru timpul pe care îl petreceți citins si navigand pe internet! Această afacere a fost denumită odată "brokeraj de informații", dar numele s-a schimbat in mijloc de obținere a informațiilor.

Totuși, afacerile rămân aceleași, deoarece informațiile care au fost cercetate și compilate de la ziare, reviste comerciale, reviste de afaceri și industrie pot fi găsite acum online. Totusi, veți fi încurcați în rapoarte de afaceri și poate chiar intervievarea persoanelor pentru a găsi informațiile pe care le vor clienții dvs.

Un serviciu de cercetare pe internet funcționează în două moduri. 
- Mai întâi, colectați date și fapte relevante pentru un anumit subiect sau subiecte, apoi vindeți datele compilate persoanelor fizice și companiilor care au nevoie de tipul de informații pe care le-ați compilat.
- În al doilea rând, proprietarii de afaceri și comercianții adesea angajează serviciile unui cercetător de internet pentru a găsi date și fapte specifice relevante pentru afacerea lor, industrie sau piața. În ambele cazuri, clienții plătesc pentru informațiile pe care le caută.

Ratele de facturare pentru servicii diferă, în funcție de cât timp este nevoie de cercetare pentru a compila datele și costurile aferente, dar se așteaptă să se perceapă o taxă în zona de 25-25 $ pe oră.
05. Invata pe cineva sa cante la un instrument pe care tu il cunosti foarte bine - Sep 24, 2017 5:32:00 PM


Dacă știi să cânți cu microfon, să cânți la chitară, la pian sau la un instrument de suflat si stii suficient de bine pentru a învăța pe alții, atunci ce aștepți?

Profitați de talentele dvs. și câștigați un venit bun cu normă întreagă sau cu jumătate de normă, prin predarea elevilor cum să cante la instrumentul dorit.

Clasele se pot desfășura cu unul sau într-un format de grup, la domiciliu, la un spațiu comercial închiriat sau la o unitate gen casa de cultura sau un magazin muzical stabilit.

Extinderea ideii de afacere nu necesită altceva decât să angajezi alți muzicieni cu experiență pentru
a-i învăța pe elevi.
06. Stiti ce este un Personal Shopper ? - Sep 24, 2017 5:19:00 PM


Dacă vă place să faceți cumpărături, aceasta este ideea de afaceri pentru dvs.
Câștigați bani foarte buni și distrați-vă prin a începe un serviciu de cumpărături personale care să ajute persoanele care sunt prea ocupate să facă cumpărături, cărora nu le place să facă cumpărături sau care nu pot ieși să facă cumpărături proprii.

O mulțime de oameni ocupați iubesc ideea de a angaja cumpărători personali pentru a alege cadouri pentru orice fel de ocazii speciale, inclusiv zile de naștere, nașteri, nunți, sărbători și aniversări. Cumpărătorii personali sunt, de asemenea, angajați de designeri de interior și colecționari pentru a merge prin piețele de chilipiruri, magazine de  anticariat pentru colecții, artă, cărți, antichități pentru acasă și birou .

Corporațiile angajează cumpărători personali pentru a cumpăra cadouri pentru clienți, parteneri de afaceri, investitori, angajați și directori, precum și pentru a cumpăra produse pentru evenimente speciale, ceremonii și seminarii.

Batrani sau alte persoane care pot întâmpina dificultăți în obținerea unor cumpărători personali pentru a cumpăra alimente, îmbrăcăminte și alte produse de uz casnic și personal.

Nu este necesară nicio experiență pentru a începe. Dacă vă place să faceți cumpărături, aveți gusturi bune, sunteti creativi și stiti cum sa vorbiti cu proprietarii de afaceri, cu directori  și cu oameni din toate domeniile, sunteți calificat să transformați ideea de afaceri personal-cumpărător într-o realitate.
07. 5 EXERCITII DE CREATIVITATE PENTRU A-TI GASI AFACEREA POTRIVITA - Jan 29, 2017 11:49:00 PM
Vrei sa incepi o afacere, dar nu stii exact ce anume vrei sa faci? Iata cum poti sa descoperi ceea ce iti place cu adevarat! Pentru antreprenorul in devenire, cea mai simpla si rapida cale de a-si creste sansele de a lansa o afacere de succes este sa-si exploreze creativitatea.Cum faci asta? Iata 5 exercitii care te vor ajuta sa-ti descoperi afacerea!

Exercitiul 1 - Rememoreaza-ti copilaria. Ce iti placea sa faci cand erai mic?

Suntem atat de indepartati de lucrurile care ne aduceau atat de multa bucurie, dar pe care le-am uitat in favoarea lucrurilor practice. Fa o lista cu ceea ce iti placea sa faci cand erai copil. Ti-ar placea sa mai faci acele activitati si acum? Rememoreaza activitatile si evenimentele pozitive ale copilariei tale, apoi intreba-te: "Ce poate fi adaugat, modificat, translatat in viata mea acum?", "Cum pot aceste experiente trecute sa-mi modeleze deciziile si cariera?"

Exercitiul 2 – Fa un panou al creativitatiiIncepe prin a lua o coala mare de carton, scrie in centru "Noua mea afacere" si apoi creeaza un colaj de imagini, citate, poeme, articole si alte surse de inspiratie. Ideea este sa te inconjori cu imagini ale visului tau - ce vrei sa devii si ce vrei sa creezi - si astfel pasiunea ta va creste. Pe masura ce panoul tau se umple cu imagini, devii mai focusat si vei recunoaste ceea ce lipseste din imaginea de ansamblu si, apoi, vei incepe sa te gandesti la cum vei umple golurile.

Exercitiul 3 – Fa o lista cu persoanele care sunt acolo unde vrei sa fii si tu
Nu trebuie sa reinventezi roata, studiaza personalitatile care au avut deja succes in domeniul in care vrei sa intri si tu.
Spre exemplu, in timpul recesiunii, multi oamenii au fugit de pe piata de imobiliare pentru ca au crezut ca este o afacere riscanta. Acum este momentul ca tu sa intri, cand altii se retrag. Indiferent de sectorul afacerii, exista oamenii care au succes. Studiaza-i, afla cum si de ce au reusit sa aiba succes. Daca vrei sa ai succes, creeaza un plan formal si riguros. Nu planul este creativ, ci procesul prin care treci iti deschide noi posibilitati. 
Exercitiul 4 – Incepe sa faci ceea ce iti place, chiar in lipsa unui plan de afaceriMulti oameni asteapta pana cand au scris si elaborat un plan de afaceri si pana cand au atras investitori care sa-i finanteze – dar ideile lor nu vor vedea niciodata lumina zilei. Testeaza ceea ce crezi ca ar putea sa mearga intr-o zona in care iti place sa lucrezi, construieste-ti o retea de contacte si obtine opinii pentru a-ti imbunatati planul de afacere. Astfel, vei putea face rost si de testimoniale, care te vor ajuta la lansarea oficiala a afacerii tale.

Exercitiul 5 – Ia o pauza de la procesul gasirii ideii de afacereS-ar putea sa nu te simti foarte comfortabil atunci cand te detasezi de scopul tau final, dar, uneori, mintea umana are nevoie sa aiba o perioada de relaxare. Poti sa te apuci de noi hobby-uri ca gradinaritul, gatitul, alergatul sau pictatul.

Dupa aceasta vacanta mentala, ia o foaia de hartie si scrie toate ideile de afaceri care iti vin in cap. Vei fi uimit sa observi cat de noi si improspatate vor fi acestea. 
08. CELE MAI COMUNE 4 GRESELI IN DEMARAREA UNEI AFACERI - Jan 29, 2017 11:39:00 PM
Multe afaceri nu se dovedesc de succes, desi alti antreprenori din acelasi domeniu reusesc cu brio sa obtina profituri mari. Acest lucru se intampla in cazul persoanelor care nu isi planifica cu atentie si cu ajutor specializat din partea profesionistilor afacerea de la inceput, chiar dinaintea momentului demararii.Iata cele mai comune 4 greseli in inceperea unei afaceri:
1.    Initiatorii de afaceri nu dispun de capitalul integral necesar demararii si administrarii afacerii. Multe probleme se ivesc din ignorarea unor probleme care sunt specifice pentru anumite afaceri. De asemenea, multi antreprenori nu aloca fonduri pentru cheltuieli neprevazute.

2.    Oamenii de afaceri dispun de capitalul necesar dar nu detin abilitatea de a-l gestiona in mod corect. Iata o problema atat de intalnita si care pune la pamant afaceri dintre cele mai variate. 

De aceea, pentru a preveni acest risc, este recomandat sa detineti sprijinul unui contabil care sa va puna ordine in finante si care sa se ocupe de gestiunea resurselor financiare. De asemenea, este vital sa va separati banii din afaceri de cei destinati vietii personale.

3.    Persoanele care demareaza afaceri nu stiu cu cine au de-a face pe piata pe care activeaza. Un element esential in inceperea afacerilor este prospectarea pietei si verificarea tuturor competitorilor. De multe ori, oamenii de afaceri afla ca si-au deschis firmele in domenii in care nu pot face fata concurentei si proiectele se finalizeaza, de cele mai multe ori in cazuri de faliment.

4.    Oamenii de afaceri nu depun efortul necesar pentru obtinerea de rezultate concrete. Multe afaceri conduse de la domiciliu prezinta aceasta problema. In parte, biroul de acasa prezinta numeroase surse de distragere a atentiei iar afacerile sunt cele care au de suferit cel mai mult. Trebuie sa evaluati de la bun inceput cat efort si sacrificiu va trebui sa depuneti pentru a va face afacerea sa mearga la capacitate optima si daca sunteti dispus sa le oferiti.
09. 15 MITURI DESPRE AFACERI - Jan 11, 2017 11:36:00 AM
Exista multe idei preconcepute, mituri, sfaturi proaste si minciuni impachetate frumos referitoare la succesul in afaceri. Majoritatea zvonurilor sunt lansate de oameni care n-au avut niciodata curajul de a incepe un business pe cont propriu.Din pacate, alte mituri sunt conservate de cei care au demarat o afacere, au esuat si apoi si-au cautat o scuza. Sunt sigur ca esti familiarizat cu miturile urmatoare. Fiecare dintre noi poarta o parte din vina, in situatia in care am impartit aceste sfaturi proaste cu bune intentii, fara sa stim ce se ascunde in spatele lor. Am crezut in ele, dar invatand din experientele celorlalti, ne-am dat seama ca “ne inchinam” in fata unei religii distorsionate a business-ului. Multe defintii sunt false. Uneori, unii ne-au spalat creierele fara ca noi sa stim. O sa insirui 15 dintre cele mai comune mituri legate de afaceri.

1.DACA ESTI PRIMUL, AI SUCCESUL GARANTAT. Uz de fals. Sa luam exemplul lanturilor de fastfood McDonald’s si Subway. Subway detine in prezent mai multe restaurante in toata lumea, decat McDonald’s. in ciuda acestui succes, cifra de afaceri a « Mecului » este superioara celei inregistrate de concernul Subway. Primul loc este relativ. Nu uita asta !

2.CA SA  AI SUCCES, TREBUIE SA VINZI IEFTIN. Explicati-mi succesul marcilor Mercedes, Ferrari sau Bentley. Nu-s marci ieftine, dar se vand pe banda rulanta. Caracterul ieftin nu-ti aduce neaparat clienti pe banda rulanta. Daca esti zgarcit in investitii, afacerea ta va sfarsi in final pe butuci. Ai nevoie de servicii de calitate, care costa, nu neaparat de preturi mici si servicii ineficiente.

3.SUNT UN BUCATAR PRICEPUT SI AR TREBUI SA-MI DESCHID UN RESTAURANT. Unul dintre cele mai frecvente mituri in afaceri. Prietenii tai ti-ar putea spune: “Hei, masa asta a fost delicioasa! De ce nu-ti deschizi un restaurant?” Nu-ti trebuie doar o reteta si o masa. Ai nevoie de contabilitate, un plan de afaceri, abilitatea de a controla angajatii, de a plati taxe, de a realiza un buget. iti place sa gatesti sau sa conduci o afacere? Nu conteaza doar materia prima, ci si marketingul.

4.CLIENTUL ARE MEREU DREPTATE. Nu, nu are. Uneori, trebuie sa-l indrepti pe calea cea buna. Nu-i da dreptate doar ca sa-ti mearga afacerea. Clientii au nevoie de sfaturi, de consultanta si se asteapta sa-i ghidezi pe drumul cel bun, nu neaparat sa le dai dreptate, doar ca sa-i storci de bani. tine minte ca exista un revers al medaliei!

5.MI-AM DESCHIS UN MAGAZIN SI OAMENII VOR DA BUZNA INAUNTRU SA CUMPERE DE LA MINE. Abordarea de genul “If you build it, they will come” e una dintre cele mai uzate mituri pe care l-am auzit. Construiesti un hotel si astepti sa vina clientii la tine? Doar pentru ca exista acolo o magaoaie de cladire, cu firme luminoase? NU! Oamenii vin daca stiu unde sa vina. Publicitate. Marketing. Promovare. Trebuie sa afle ca existi.

6.AVEM O IDEE BUNA. TOTI VOR “TRAGE” LA NOI. Ok, s-ar putea sa ai dreptate, dar vor cumpara oamenii de la tine? Ori vin doar sa viziteze magazinul sau sa ia o brosura? Daca laudele la adresa afacerii tale nu sunt urmate si de “O sa cumpar cate ceva”? Ideea ta de business poate sa fie buna pentru tine, dar proasta pentru alti ochi.

7.AFACEREA NOASTRA E MAI BUNA, DECI VOM AVEA SUCCES. Multi credeau ca Beta e o caseta mai buna decat VHS, dar VHS a ramas lider de piata. Calitatea e importanta, dar nu mai importanta decat marketingul si timing-ul. Ce zici de Apple? Azi avem tablete PC si iPhone-uri. Apple a lansat produsul potrivit la timpul potrivit.8.UN PERSONAL MAI MARE VA ACCELERA RITMUL AFACERII MELE. Mai mult personal poate sa insemne o accelerare sau dimpotriva, o stagnare sau chiar o diminuare a afacerii tale. Putini oameni, dar harnici sau multi oameni, dar lenesi? Alege.

9.SUNTEM PRIETENI BUNI. AR TREBUI SA SEMNAM UN PARTENERIAT DE AFACERI. E mai bine ca unii prieteni sa-ti ramana doar prieteni, nu si parteneri de afaceri. N-o sa mearga. Banul e ochiul dracului. De exemplu, amicii tai s-ar putea sa aiba pareri diferite de-ale tale in privinta business-ului. inainte de a semna un parteneriat pentru afacerea ta, inarmeaza-te cu un avocat bun. Chiar daca oamenii nu profita intotdeauna unul de celalalt, “se pot intampla multe lucruri”. 

10.ESECUL E RAU. ESECUL E OPUSUL SUCCESULUI. Un mit pe care-l avem scris cu markerul pe frunte inca din copilarie si ne urmareste pana la maturitate. Esecul. Buhuhu! De cate ori a esuat Lincoln, in incercarea sa de a deveni presedintele Americii? De cate ori au incercat Byrd si Peary sa ajunga la Poli? Esecul devine o problema doar cand renunti la a mai incerca. in rest, e doar antrenament pentru viitorul succes. Ce nu te omoara, te face mai puternic! si-n afaceri.

11.CUNOSTINTELE INSEAMNA PUTERE. Atunci, cei care citesc o mie de carti pe an sunt cei mai puternici oameni din lume. Tot respectul pentru cei cultivati-reprezinta adevarata valoare, dar daca aceste cunostinte nu sunt APLICATE, discutam doar despre un Potential. Nimic mai mult.

12.FIECARE CLIENT E LA FEL DE VALOROS. In afaceri, unii clienti valoreaza mai mult decat altii. stiti asta. Unii platesc mai multi decat altii, au un context mai bun, sunt mai seriosi.

13.IN AFACERI, CONTEAZA DOAR PROFITUL. Da, profitul e important, dar cash flow-ul e si mai benefic. Pe investitori nu-i intereseaza cat de bine arata raportul tau financiar, ci daca o sa ai bani sa-i platesti. Nu-ti incalca insa principiile morale, in afaceri, doar ca sa scoti ceva bani.

14.E MAI BINE SA AI MAI MULTI CLIENTI, DECAT MAI PUTINI. Stiai ca unele companii dau faliment din cauza numarului mare de clienti si a faptului ca nu mai poate onora comenzile? Asta e o perspectiva destul de deprimanta in afaceri. Uneori, vei fi nevoit sa refuzi unii clienti. E o decizie grea, dar necesara, atunci cand vrei sa pastrezi buna relationare cu restul clientilor.

15.CAND AI TOTUL IN AFACERI, NU TI SE POATE INTAMPLA NIMIC. Gresit. Un imperiu financiar trebuie cladit incontinuu. Nu exista pauze. Un singur moment de ezitare iti poate aduce locul 2. Sau 3. Sau 4. Din varful muntelui, poti sa cazi la baza. Vigilenta e un cuvant-cheie in afaceri.
10. CUM SA CUMPERI O AFACERE - Jan 11, 2017 11:25:00 AM
Sfaturi referitoare la cum sa dezvolti o companie dupa ce o cumperi.Intrebare: Risc prea mult daca achizitionez o afacere in loc sa incep una noua?Raspuns: Daca ai fantezii cum ca poti cumpara o afacere aproape gratis ca apoi sa o transformi intr-una de succes, da, asta inseamna nebunie curata. Statisticile arata ca rata esecului pentru afacerile in faza incepatoare este de 50-60%. Dar tot este un procent mai bun decat 85% - rata esecului pentru cei care achizitioneaza o afacere neprofitabila in speranta ca o pot transforma.

Pe de alta parte, cumpararea unei afaceri profitabile este cu totul altceva. Inseamna sa ai cash flow din prima zi, reputatie deja recunoscuta si, daca esti norocos, un vanzator care te va ajuta sa finantezi deal-ul, spune Ted Leverette, presedinte la Partener On-Call, o franciza din North Palm Beach, afacere care conecteaza cumparatorii cu vanzatorii de afaceri mici si mijlocii.Leverette are nenumarate cereri pentru achizitionarea de afaceri. In primul rand, oricat de atragatoare ar parea o afacere, nu cumpara nimic care nu a fost profitabil in ultimii cinci ani  aceasta perioada este valabila si pentru recesiune. Nu cumpara absolut nimic care are un cash flow net anual sub 100.000 de dolari. Acesta este minimum pe care il poti astepta.Cauta un avantaj competitiv. Afacerea trebuie sa aiba ceva care sa o faca unica.Pentru oportunitati specifice de afaceri, incearca sa fii deschis. Este o idee buna sa cumperi o afacere de top din orice industrie, chiar daca industria respectiva nu este chiar cea mai cautata. Cand va fi o perioada mai dificila, cei care vor supravietui sunt castigatori.Odata ce deal-ul a fost incheiat, pastreaza legatura cu vanzatorul deoarece este un bun consultant si angajeaza un manager bun, deoarece si cele mai bune afaceri vor esua daca nu sunt manageriate cum trebuie. Desigur, asigura-te ca ai cei mai buni angajati. Ai nevoie de cineva cu adevarat bun in zona de produse si de cineva care intelege cum trebuie actionat in marketing. Si bineinteles ca acestia trebuie recompensati pe masura!Robert Bratu
11. 18 INTREBARI PRIVIND INFIINTAREA MICROINTREPRINDERII SRL-D - Jan 11, 2017 11:08:00 AM
Intrebarea 1: Pot sa deschid o firma in cadrul Programului pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii tineri daca deja am o firma infiintata de 2 luni si nu am activitate pe ea? Raspuns: Persoanele, care au avut firma cu sau fara activitate sau au fost actionari/administratori la o firma, nu sunt eligibile in cadrul acestui program.Intrebarea 2: Pot obtine ajutorul de la stat in valoare de 10 000 de euro daca proiectul este finantat si prin ajutor de la Uniunea Europeana?

Raspuns: Nu puteti primi finantare din programe diferite  pentru aceeasi activitate.

Intrebarea 3: Am o firma si doresc sa o dezvolt prin achizitionarea unor calculatoare. Pot beneficia de facilitatile Programului pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii tineri?

Raspuns: In cadrul Programului se pot inscrie doar persoanele fizice, care respecta cumulativ criteriile de eligibilitate prevazute in Ordonanta de Urgenta pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii tineri si infiinteaza un SRL-D. Nu se acorda finantare pentru firmele deja existente.

Intrebarea 4: Cand pot sa ma inscriu in cadrul Programului?

Raspuns: Incepind cu data de 10 Februarie 2011 solicitantii pot depune cererile de inmatriculare ale societatilor debutante la Oficiile Registrului Comertului.
Inscrierea on-line a planurilor de afaceri de catre SRL-D este activa incepind cu data de 22.02.2011, pe site-ul www.aippimm.ro sau http://programenationale2011.aippimm.ro/
inscrierea in cadrul programului este continua si se desfasoara pana la epuizarea bugetului programului.

Intrebarea 5: Pot sa achizitionez un teren si sa construiesc o hala pe acest Program?
Raspuns: Da, se poate.

Intrebarea 6: in cadrul programului se finanteaza activitati agricole: livada, ciupercarie sau o ferma de animale?
Raspuns: Aceste activitati de productie primara agricola nu sunt eligibile in cadrul Programului.

Intrebarea 7: Pot sa deschid un After School pe acest program?

Raspuns: Activitatile din domeniul educational sunt eligibile, daca la momentul inscrierii in Program exista avizul Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, pentru desfasurarea acestei activitati. Acest document va fi incarcat in aplicatia de inscriere la Program

Intrebarea 8: La infiintarea unui SRL-D se poate opta pentru microintreprindere neplatitoare de TVA?
Raspuns: Da, se poate.

Intrebarea 9: La infiintarea unui SRL-D se poate opta pentru impozit de 3% pe cifra de afaceri?

Raspuns: Da, se poate.
 
Intrebarea 10: Tinerii care au implinit recent 35 de ani mai pot aplica?

Raspuns: Persoanele, care au implinit deja varsta de 35 de ani inainte de ziua inregistrarii cererii de inmatriculare a societatii cu raspundere limitata la Registrul Comertului, nu mai pot aplica in cadrul acestui Program.
Daca la data inregistrarii cererii de inmatriculare a societatii cu raspundere limitata debutanta in Registrul Comertului, conditia referitoare la varsta este indeplinita, aceasta se considera indeplinita pe intreaga perioada de acordare a facilitatilor.

Intrebarea 11: Daca la evaluarea planului de afaceri primesc un punctaj mic si nu obtin AFN,  pot totusi sa beneficiez de celelalte facilitati acordate pe Program?

Raspuns: Da, daca aveti un punctaj mai mic de 60 de punte la evaluarea planului de afaceri nu veti primi AFN, dar puteti beneficia de celelalte facilitati ale programului.

Intrebarea 12: Unde gasesc planul de afaceri?

Raspuns: Pe site-ul institutiei, www.aippimm.ro, sau http://www.aippimm.ro/articol/comunicate/nou-ghidul-solicitantului-pentru-programul-pentru-stimularea-infiintarii-si-dezvoltarii-microintreprinderilor-de-catre-intreprinzatorii-tineri/  este postat Ghidul Solicitantului. in acest Ghid gasiti si modelul planului de afaceri, pe care il veti completa on-line.

Intrebarea 13: Pot sa folosesc suma de 10 000 de euro echivalent in lei pentru rambursarea unui credit existent?

Raspuns: Rambursarea creditelor nu este cheltuiala eligibila pe Program.

Intrebarea 14: Chiriile sunt suportate pe Program?

Raspuns: Plata chiriilor este cheltuiala eligibila in cadrul programului.

Intrebarea 15: Pot sa achizitionez un spatiul comercial in cadrul acestui Program?

Raspuns: Da, achizitionarea unui spatiu comercial este cheltuiala eligibila.

Intrebarea 16: Cheltuielile cu amenajarea ( faianta, gresie, reparatii) unui spatiu sunt eligibile?

Raspuns: Da, sunt cheltuieli eligibile.

Intrebarea 17: Dupa ce a primit finantare, SRL-D mai poate aplica si pe alte programe cu finantare nerambursabila, anul acesta sau anii urmatori?
Raspuns: Da, un SRL-D chiar daca primeste sau nu finantare, poate aplica si pe alte programe cu finantare nerambursabila.

Intrebarea 18: Ce se intampla cu SRL-D daca nu obtine finantare?

Raspuns: Societatea debutanta isi poate desfasura activitatea si beneficiaza de toate facilitatile mentionate in  Ordonanta nr.6/02.02.2011. De asemenea, atat timp cat are statutul de societate debutanta se poate reinscrie pentru obtinerea alocatiei financiare nerambursabile.
12. "Oare se va vinde?"O INTREBARE ESENTIALA - Jan 11, 2017 10:12:00 AM
Ca intreprinzator aflat la inceput, entuziasmat de produsul/serviciul dvs., va puneti o intrebare simpla: "Oare se va vinde?".

Este insa o intrebare neadecvata si fara nicio relevanta, o simpla ghicitoare. De unde sa stiti daca se va vinde? Nu stiti. Intrebarea corecta e alta si, inainte de a o enunta, sa analizam urmatoarea situatie:

Primele camere foto digitale, aparute in urma cu vreo 15 ani, costau mii de dolari si produceau imagini de o calitate indoielnica. In timp, insa, lucrurile s-au imbunatatit considerabil, astfel ca in ziua de astazi pretul unei camere digitale a ajuns la numai cateva sute de dolari, iar calitatea fotografiilor obtinute multumeste orice carcotas. Totusi, in anii trecuti vanzarile cele mai consistente le-au inregistrat camerele foto incorporate in telefoanele mobile, care insa nu au nici pe departe o rezolutie multumitoare. 
Iata, asadar, o situatie aparent ilogica: produse mai slabute calitativ se impun in fata celor cu adevarat performante, desi preturile sunt aproximativ egale. Cum e posibil acest lucru?Raspunsul apare imediat daca observam cine sunt cumparatorii. Este vorba de fotografi amatori, care nu sunt neaparat interesati de calitatea imaginilor. Ei urmaresc, in principal, doua lucruri: 1) sa faca rapid fotografii, oriunde s-ar afla, si 2) sa le trimita rapid familiei si prietenilor.

Astfel, primul punct s-a rezolvat prin incoporarea camerei foto in telefonul mobil (cine mai pleaca fara mobil la el?), iar al doilea prin scaderea rezolutiei imaginilor, deoarece imaginile cu rezolutie scazuta sunt mult mai usor de distribuit electronic, prin e-mail.Situatia aceasta atrage atentia asupra unei probleme cu care multi inovatori se confrunta: ei se concentreaza pe produs, cautand sa il imbunatateasca permanent si sa ii adauge tot felul de caracteristici si functii noi, in loc sa se concentreze pe client si sa incerce sa afle ce doreste acesta, de fapt.

E complicat sa aflati pretentiile unui client, potential sau deja existent? Nici pomeneala! Nu trebuie decat sa il intrebati ce pretentii are. Iar ca sa va puteti face o idee generala, nu trebuie sa discutati cu mai mult de 30 de clienti (chiar mai putini daca aveti o afacere "business-to-business", adica o afacere in care produsul dvs. se adreseaza unor firme, nu unor persoane fizice).

De asemenea, este indicat sa observati oamenii in timp ce folosesc produsul sau in timp ce se hotarasc ce tip de produs sa cumpere. La fel, efortul e minim: nu va trebuie 6 ore, ci doar 30 de minute. Alegeti-va un punct strategic de observatie in cadrul unui magazin si studiati-i pe toti cei care se opresc in fata standului care va intereseaza. Urmariti-le reactiile, trageti cu urechea la ce discuta sau chiar intrati in vorba cu ei, sub un pretext oarecare.Apoi, nu va limitati la a observa doar prezentul. Studiati felul in care a evoluat de-a lungul deceniilor o anumita tehnologie, aflati ce strategii de marketing s-au folosit in timp si veti fi mult mai pregatit sa anticipati si sa satisfaceti nevoile viitoare ale pietei. Istoria unei tehnologii inseamna, cel mai adesea, noi functiuni adaugate unui produs deja existent, dar aceste functiuni nu fac altceva decat sa pregateasca terenul pentru sclipirea unei minti inspirate.

Este exact ce s-a intamplat in cazul camerei digitale incorporate in telefonul mobil. Si, bineinteles, sa nu uitam aspectul cel mai important: o asemenea inovatie axata pe nevoile reale ale pietei duce invariabil la profituri consistente si imediate. Pentru ca  nu-i asa?  concurenta este inexistenta."Se va vinde noul meu produs?" Stop! Nu aceasta este intrebarea de la care trebuie sa plecati atunci cand va pregatiti sa veniti cu ceva nou pe piata. Este o intrebare care nu va ajuta cu nimic si care, oricum, nu are un raspuns clar, da sau nu. 

Intrebarea corecta este: "Cum le va fi util oamenilor noul meu produs?". Aici, intr-adevar, puteti raspunde concret. Si daca ati ajuns la concluzia ca produsul le este util, atunci fiti sigur ca el se va si vinde.
13. SFATURI UTILE CAND DESCHIDETI UN MAGAZIN - Jan 11, 2017 9:54:00 AM

Sunt extrem de putine afacerile care pot functiona eficient fara sa aiba (si) un magazin propriu. 

Magazinul permite accesul facil al cumparatorilor la produsele pe care le comercializati, ofera posibilitatea studierii acestor produse in conditii civilizate si, mai ales, se constituie intr-un mijloc publicitar eficient pentru afacerea dvs.: astfel, trecatorii indiferenti se pot transforma rapid in clienti, vizitand pur si simplu din curiozitate magazinul, si asta fara ca dvs. sa cheltuiti un ban cu publicitatea. 

Daca va tenteaza ideea de a avea propriul spatiu comercial, iata in continuare cateva sfaturi utile.
Nu deschideti un magazin doar de dragul de a avea un magazinDaca acum vreo 15 ani mentalitatea de genul: "Deschid, apoi ma mai gandesc" le permitea chiar si celor lipsiti de orice experienta sa se descurce, in ziua de astazi o asemenea mentalitate ar duce direct la faliment.
Comerciantul noului mileniu trebuie sa fie un profesionist, cu o puternica motivatie. Sa te dedici comertului, doar pentru ca, de exemplu, asta fac si parintii tai sau pentru ca n-ai gasit o slujba satisfacatoare echivaleaza cu o sinucidere din punct de vedere antreprenorial. La fel de riscante sunt si motivatiile pur financiare. 

Cele mai mari sanse de succes le au cei care deschid un magazin bazandu-se pe o pasiune puternica sau pe o experienta bogata vis-a-vis de un anumit produs sau domeniu. Asemenea persoane, prin prisma pasiunii sau experientei lor, cunosc deja foarte bine domeniul respectiv si se pot concentra asupra relatiei cu publicul pe care doresc sa-l cucereasca.


Retineti asadar ca nu trebuie sa alegeti profilul magazinului dvs. urmand sfatul prietenilor, pe baza inspiratiei de moment, a unei statistici citite intr-un ziar sau a unei vagi simpatii fata de un anumit tip de produse. Abordati domeniul pe care-l stapaniti cel mai bine, tinand cont, bineinteles, si de alti factori, cum ar fi amplasamentul pe care-l aveti la dispozitie sau capitalul necesar pentru investitii. Asta inseamna ca, daca sunteti pasionat de hi-fi, dar spatiul de care dispuneti se afla intr-un cartier muncitoresc, nu e recomandabil sa vindeti aparate ultimul racnet (si foarte scumpe); magazinul dvs. ar trebui sa ofere aparate de o calitate medie si la preturi scazute.
Amplasarea, amplasarea si iar amplasarea!


14. CE FACI CAND CINEVA ITI FURA IDEEA? - Jan 9, 2017 11:19:00 AM
In 1976, doi americani (Jim Paltrow si Chad Metcalfe) au avut o idee interesanta: sa ofere tuturor gradinarilor din Statele Unite echipamente de deshidratare a fructelor si legumelor, gandindu-se ca acestia ar fi foarte interesati sa isi conserve cat mai bine produsele.

Era insa genul de idee care putea fi copiata si pusa in practica foarte usor de altii, asa ca cei doi s-au grabit sa construiasca un prototip al echipamentului si sa obtina un brevet de inventie. Ceea ce au si facut.Inarmati apoi cu brevetul de inventie, au inceput sa contacteze producatorii de aparate casnice, in vederea stabilirii unei colaborari, si in cele din urma au ajuns la o intelegere cu un astfel de producator care, in plus, avea experienta in domeniul vanzarilor prin posta, pe baza de catalog.

Colaborarea a decurs foarte bine, echipamentul lor a ajuns chiar pe coperta unui catalog de prestigiu, comenzile curgeau, dar la un moment dat au aparut necazurile: producatorul a inceput sa se confrunte cu niste dificultati organizatorice si calitatea muncii a scazut considerabil, astfel ca procentul de echipamente cu defecte de fabricatie a urcat spre 30%. In aceste conditii, Jim Paltrow si Chad Metcalfe au fost nevoiti sa inchida temporar afacerea.Si imediat au aparut adevaratele necazuri: o alta companie, Excalibur, cunoscand situatia in care se aflau, le-a copiat pur si simplu produsul si a inceput sa il ofere pe exact acelasi canal de distributie - cataloagele de vanzari prin posta. 

"Cand am vazut cum ne-a fost furata afacerea, am simtit ca iau foc", povesteste Chad Metcalfe. "Din pacate, un proces de proprietate industriala este foarte costisitor si noi nu ni-l permiteam in nici un caz, iar cei de la Excalibur stiau foarte bine acest lucru. Tot ce am putut face a fost sa le trimitem niste scrisori al caror continut nu poate fi reprodus."In mod surprinzator, firma celor doi inventatori a supravietuit. A fost gasit un alt producator dornic sa se implice in afacere, designul echipamentului a fost schimbat si s-a pus la punct o campanie de promovare foarte agresiva. In momentul de fata, afacerea aduce 72 de milioane de dolari anual, nu numai din comercializarea echipamentelor de deshidratare a fructelor si legumelor, ci si din cea a cuptoarelor cu actiune foarte rapida si a altor accesorii. 
15. 5 GRESELI CARE-L PANDESC PE ORICE INCEPATOR IN AFACERI - Jan 9, 2017 11:07:00 AM
Greseala nr.1:
Sa nu ai un plan de afaceri
Multi intreprinzatori cred ca planul de afaceri nu este, pana la urma, cine stie ce. Ai putea chiar sa te lipsesti de el. De altfel, povestile de succes ale intreprinzatorilor celebri nici nu contin referiri la vreo planificare riguroasa, ci se axeaza mai mult pe intuitia lor iesita din comun si pe capacitatea de a reactiona inspirat in anumite imprejurari.Da, afacerile presupun si intuitie. Totusi, iti trebuie si un plan. Altfel, nu vei sti incotro te indrepti si cat mai ai de mers pana la tinta. Si nu vei avea nici alternative in cazul in care te impotmolesti la un moment dat. In plus, daca ai nevoie de finantare si nu poti prezenta un plan de afaceri, pregateste-te sa imprumuti de la frati si matusi - in nici un caz de la banci. Acestea nici nu se vor uita la tine.Ce contine planul de afaceri? Simplu, raspunsuri. Raspunsuri la niste intrebari pe care si le pune orice om care se gandeste serios la o anumita idee de afacere, indiferent ca este intreprinzator sau bancher:
� Ce produs/serviciu oferi?
� Cine sunt clientii, unde sunt localizati, cum ajungi la ei?
� Cine sunt concurentii, ce aduci in plus fata de ei?
� Cum stabilesti pretul?
� De unde si in ce conditii obtii ceea ce vrei sa vinzi? Cine furnizeaza materiile prime, echipamentele, utilitatile necesare?� Cine vor fi angajatii tai, unde ii gasesti, cu cat ii platesti?� Ce profit estimezi ca vei avea? (Calcule concrete.)
� Ce obiective ai? Cum vei sti ca le-ai atins?
� Cati bani iti trebuie ca sa incepi (inclusiv un fond de rezerva)?
Observati ca aceasta ultima intrebare cu suma necesara vine... ultima, nu prima.Asadar, nu sunt foarte multe probleme care trebuie lamurite. Dar ele trebuie lamurite, intr-un mod cat mai clar. Si scrie raspunsurile cu creionul, ca sa le poti modifica usor. Flexibilitatea e importanta si nimic nu te obliga sa respectati cu strictete ceea ce ai planificat la inceputul afacerii, daca circumstantele se schimba pe parcurs. In fine, ca o concesie facuta celor care spun ca planul de afaceri nu este necesar, sa precizam ca, dintr-un anumit punct de vedere, au si ei dreptate: nu e necesar un plan de afaceri stufos. Daca simpla lui rasfoire implica un efort considerabil, inseamna ca ai muncit la el mai mult decat merita.Greseala nr.2:
Sa faci singur totul
Paradoxal, un sef care vrea sa faca totul, pentru ca - nu-i asa? - el se pricepe cel mai bine, creeaza mai multe probleme decat un sef neglijent. Sfat: construieste un colectiv de oameni competenti si motivati, cu scopuri clare de atins si lasa-l sa-si faca treaba. Astfel vei putea si tu sa iti faci treaba, anume sa te concentrezi asupra celor trei-patru lucruri de baza care, intr-adevar, nu pot fi delegate. Lupta-te zi de zi cu lucruri marunte si nu vei mai avea ochi pentru imaginea de ansamblu.Asta nu inseamna sa pierzi controlul. Nu e necesar sa primesti rapoarte de activitate la sfarsitul fiecarei zile de lucru, dar asigura-te ca sistemul pe care l-ai instituit iti permite sa afli la timp cand apare o problema majora. Greseala nr.3:
Sa nu-ti asiguri fonduri suficiente
Lipsa banilor omoara rapid o afacere. Incearca sa platesti facturi sau salarii cu promisiuni in loc de bani-gheata. Si mai dificil inca este sa iti dezvolti afacerea fara sa dispui de o infuzie sanatoasa de capital. Gradul de capitalizare se masoara printr-un cash flow pozitiv - mai multi bani intra in firma decat ies. S-ar putea sa ai o gramada de bunuri (mobilier de lux, parc auto, retea de calculatoare ultra-performante), dar, atata timp cat ele nu se pot transforma rapid in lichiditati, nu te ajuta foarte mult.Managementul facut cu spirit de prevedere implica proiectii pe termen scurt si lung ale fluxului de numerar. Capacitatea ta de a anticipa corect necesarul saptamanal, lunar, anual si multi-anual de bani este esentiala pentru a evita sincopele. Urmareste cu atentie unde se duc banii intr-o luna obisnuita - vei descoperi tot felul de cheltuieli la care nici nu te-ai fi gandit, dar care trebuie incluse si ele in proiectiile respective.Ca surse de finantare, poti sa ai in vedere: 1) banii proprii, 2) veniturile din vanzari, 3) creditele, 4) banii unor investitori. E important de mentionat ca imprumuturile salveaza pe moment un cash flow aflat in suferinta, dar e posibil ca nivelul ratelor de rambursare sa il deprecieze, in timp, la loc.Greseala nr.4:
Sa nu incasezi la timp banii de la clientii
Chiar daca produsul tau a rupt gura targului, tot poti sa dai faliment. Motivul? Nu reusesti sa incasezi banii de la clienti. Degeaba tai facturi daca acestea nu sunt platite la timp.Ca sa eviti asemenea situatii, in primul rand trebuie sa inchei niste contracte-beton, care sa stabileasca termene clare de plata, cu penalizari pentru fiecare zi de intarziere. Daca termenele nu sunt clare, clientul va plati cand isi va aminti de tine si nu atunci cand vei avea tu nevoie sa-ti plateasca. A intarziat cu banii? Retrimite-i factura, atragandu-i in mod diplomatic atentia ca a depasit termenul.

Daca tot nu se rezolva, da-i un telefon amiabil si obtine o promisiune ca va plati in ziua cutare, foarte bine precizata. Nerespectarea acestei promisiuni arata ca e cazul sa treci la masuri ferme: trimite-i o scrisoare in termeni duri, apoi da-l in judecata. Sau apeleaza la o agentie specializata in recuperarea datoriilor.Oricum, nu-ti crea tu singur intarzieri, neglijand sa trimiti la timp facturile. Si urmareste cu atentie banii care intra in firma, altfel te poti trezi in situatia ca soliciti, batos, sa ti se plateasca factura care a fost deja platita. Neplacut.Greseala nr.5:
Sa neglijezi marketing-ul
Cei care proiecteaza si construiesc un produs mai bun sunt, desigur, proiectanti si constructori competenti. Dar oare se pricep si la marketing? E o intrebare esentiala. Multi dintre cei vin cu o idee noua, chiar viabila, isi inchipuie ca, din moment ce stiu totul despre produsul lor (din punct de vedere tehnic), vor sti sa-l si vanda. Sau, mai rau, cred ca acesta se va vinde de la sine, pentru ca e nou si util. Adevarul e ca exista o multime de chestii dragute care zac nevandute prin depozitele producatorilor. Inabilitatea de a duce un produs sau serviciu pe piata, intr-o maniera eficienta, constituie principalul motiv pentru care o idee buna sfarseste prost.Nu te pricepi la marketing? Invata. Sau angajeaza un expert care sa se ocupe de problema. Dar in nici un caz nu neglija acest aspect - marketing-ul e piatra de temelie a oricarei afaceri si cu cat e mai bine facut, cu atat afacerea va fi mai puternica. Iata in continuare cateva recomandari de baza:� "Ce am de castigat de aici?" - este intrebarea pe care si-o pune orice potential client. Actiunile tale de marketing trebuie, inainte de toate, sa raspunda acestei intrebari. Si cat mai convingator.� Afla ce vor oamenii. Apoi spune-le ca poti sa le oferi acel lucru, in cele mai bune conditii: rapid, comod, cu maxima incredere.� Vorbeste despre clienti, nu despre tine. O reclama care iti ridica firma in slavi s-ar putea sa o impresioneze pe mama ta, dar nu si pe clienti. Acestia vor sa stie doar ce poti face pentru ei.� Vinde ceea ce doresc oamenii sa cumpere, nu ceea ce vrei tu sa vinzi. A convinge pe cineva ca isi doreste produsul tau si a-l convinge apoi sa cumpere este un proces in doi pasi. Mai bine contacteaza-l atunci cand stii deja ce vrea sa cumpere si straduieste-te doar sa-l determini sa cumpere de la tine - e un proces intr-un singur pas. Mai usor, mai ieftin, mai profitabil.� Nu pierde timpul ocupandu-te de o plaja prea larga de potentiali clienti. Cei care au cu adevarat nevoie de produsul tau constituie, adesea, un segment restrans, care poate fi conturat destul de precis. Concentreaza-ti actiunile de marketing in directia identificarii acestui segment si a bombardarii lui cu oferte.Fii constient ca cel mai costisitor marketing este cel care nu da rezultate. Cu alte cuvinte, 5.000 euro bagati in spoturi radio care aduc vanzari de 15.000 euro reprezinta o cheltuiala mai inspirata decat 300 euro bagati in fluturasi publicitari care nu aduc nimic.
16. CUM SE NASTE IDEEA UNUI NOU PRODUS? - Jan 9, 2017 10:50:00 AM
Mike Copley era agasat in fiecare dimineata de taraitul insistent al ceasului-desteptator. Intr-o zi, buimac si plin de nervi, a luat ceasul si l-a azvarlit cu putere in perete. Taraitul a incetat brusc si la fel de brusc in mintea lui Mike a incoltit o idee: ce-ar fi daca ar construi un ceas a carui sonerie sa se opreasca in acest mod, prin izbire de un perete?

Problema era ca, dupa "utilizare", produsul trebuia sa isi pastreze functionalitatea, adica sa nu devina o gramajoara inutila de fiare. Si aici a intervenit geniul de inventator: solutia gasita a constat intr-un ceas electronic incorporat intr-o minge al carei rol era sa amortizeze socul.

Nu este greu de imaginat care a fost succesul acestei inventii. Dupa punerea la punct a unei productii de serie, Mike Copley a obtinut intr-un singur an vanzari de peste 3 milioane de dolari.Foarfeca, buzunarele, fermoarul, desfacatorul de sticle, agrafele - toate au fost la un moment dat inventate de cineva. Si chiar daca astazi ni se par foarte banale, aceste inventii au jucat si joaca inca un rol important, de care nu mai suntem insa constienti. In zilele noastre, lista inventiilor este extrem de bogata, pentru ca fiecare nou produs, pe langa faptul ca a satisfacut niste necesitati, a determinat aparitia altora (calculatorul, de exemplu, a atras dupa sine inventarea ecranului de protectie contra radiatiilor emise de monitor). Ca sa imaginati un nou produs este suficient sa acordati ceva mai multa atentie micilor insatisfactii pe care vi le creeaza in mod curent produsele sau serviciile actuale. Si sa va ganditi cum ar trebui sa fie aceste produse/servicii pentru a elimina respectivele insatisfactii.

De obicei, oamenii doar se plang de cutare sau cutare lucru si foarte putini dintre ei cauta efectiv o solutie. Si chiar daca gasesc aceasta solutie, unii se opresc, speriati de greutatile pe care le implica materializarea si scoaterea noului produs pe piata. Aici se remarca adevaratul intreprinzator, care este dispus sa meara pana in panzele albe cu ideea sa. Dar, atentie, este gresit sa credeti ca...1. ...ideea este partea cea mai grea
Daca va ganditi ca, odata ce v-a venit ideea unui produs interesant, totul va fi simplu, va inselati. Punerea la punct si comercializarea respectivului produs se vor dovedi istovitoare. Timpul, eforturile si banii pe care trebuie sa-i investiti va vor convinge ca, in realitate, ideea este partea cea mai usoara. Si retineti! O idee nematerializata nu valoreaza nimic.2. ...nu exista concurenta pentru ideea dvs.
Este de asteptat ca si altii sa fie preocupati de gasirea unor solutii la problemele pe care le-ati identificat dvs. Daca aceasta preocupare nu exista deloc, inseamna ca problema identificata nu prea este o problema, ca urmare produsul dvs. nu va avea succes.3. ...va veti imbogati cedand dreptul de folosinta a inventiei dvs.
La cedarea dreptului de folosinta va puteti pacali foarte usor, mai ales daca ideea (inventia) dvs. nu este protejata. Chiar si intr-o prezentare succinta a produsului pe care il aveti in minte puteti scapa o serie de amanunte esentiale. Interlocutorul va spune ca nu e interesat, dar apoi va exploata toate informatiile pe care i le-ati furnizat. Si, oricum, chiar daca totul se desfasoara in mod onest, drepturile de folosinta a unei inventii reprezinta cel mai adesea doar cateva procente din vanzari. Si acest lucru este normal, pentru ca investitorul este cel care isi asuma toate riscurile.
4. ...punctul de vedere al prietenilor dvs. tine loc de studiu de piataFaptul ca toti prietenii va asigura ca inventia dvs. este extraordinara nu are prea mare relevanta. Poate ca ei gandesc altceva, dar nu vor sa va raneasca sentimentele. Aveti nevoie de pareri obiective (de multe pareri obiective) pentru a sti daca sa va apucati sau nu de treaba.
5. ...veti obtine usor credite pentru demararea unei productii de serieFinantarea este cel mai mare obstacol cu care se confrunta un inventator. Va puteti considera foarte norocos daca veti reusi sa obtineti un credit doar pe baza unui prototip. Este indicat sa porniti cu bani proprii sau imprumutati de la rude si prieteni.
6. ...odata ce ati scos produsul pe piata, lumea va face coada la usa dvs.Unii oameni chiar cred lucrul acesta. E-adevarat, un produs bun conteaza foarte mult, dar cel putin la fel de mult conteaza ca el sa beneficieze de o publicitate bine sustinuta. Si nu neglijati nici rolul pretului.7. ...instinctul va va ajuta sa luati deciziile corecteO cercetare serioasa a pietei este mult mai sigura decat instinctul. Sansele de a ghici pretul cel mai potrivit sau modalitatea de distributie cea mai eficienta sunt foarte reduse.8. ...veti economisi bani daca veti face totul singurLucrand singur, puteti invata o gramada de lucruri, dar este mai intelept sa angajati colaboratori competenti. Altfel, este posibil sa inregistrati pierderi datorita lipsei de experienta.  9. ...dupa ce veti pune afacerea pe roate, va puteti relaxaNimic nu merge de la sine. Daca dvs. nu munciti pentru aceasta afacere, atunci cine va munci?
17. 6 IDEI PRECONCEPUTE LA LANSAREA UNEI AFACERI - Jan 9, 2017 10:36:00 AM
Cine isi petrece toata viata ca angajat va tinde sa gandeasca in orice situatie ca un angajat. Angajatul nu se intreaba de unde vin banii pentru plata salariului sau lunar. Si nici nu prea are habar cand trebuie platite impozitele, chiria spatiului sau rata imprumutului facut de firma la banca. Este dificil pentru el sa priveasca imaginea de ansamblu a functionarii firmei, in timp ce angajatorul/intreprinzatorul exact asta face: priveste permanent imaginea de ansamblu si cauta solutii ca firma sa ramana pe picioare si chiar sa se dezvolte.Atata timp cat angajatul intentioneaza sa isi pastreze statutul de angajat, nu e nici o problema. In schimb daca vrea sa se lanseze intr-o afacere pe cont propriu, atunci pot aparea dificultati, si asta nu neaparat datorita faptului ca nu stie cand trebuie platite impozitele - asemenea lucruri se pot invata rapid. Dificultatile cele mari, care pot falimenta din start afacerea, apar pentru ca proaspatul viitor om de afaceri poarta cu el un bagaj periculos: o gramada de idei preconcepute care n-au nici o treaba cu realitatea de pe piata.1. "Produsul meu va placea tuturor."Ba uite ca nu! Mai mult chiar, nimeni nu te va baga in seama si nimeni nu va vedea avantajele extraordinare ale produsului, decat daca reusesti sa ii determini pe oameni sa se opreasca o clipa la oferta ta, sa o studieze, sa asculte explicatiile tale, sa pipaie produsul si sa inteleaga ca, intr-adevar, ar avea ceva de castigat daca l-ar cumpara. Tot parcursul acesta se cheama VANZARE si constituie partea cea mai grea a unei afaceri.2. "Sunt la inceput. Ma voi orienta dupa ce face concurenta."Daca doar iti copiezi concurentii, unde este elementul de noutate, unde este valoarea adaugata produsului? Clientii vor continua sa cumpere de la concurenta, pentru ca nu vor avea nici un motiv sa cumpere de la altcineva. Singura sansa este sa identifici o nisa, un produs pe care tu ai putea sa il realizezi mai bine sau mai ieftin. Altfel, toate atuurile sunt de partea competitorilor: mai mult capital, mai multe resurse, mai multe relatii, mai mult know-how, mai multa experienta.


3. "Voi economisi bani daca voi face totul singur."
Nu poti sa lucrezi la realizarea produsului si sa fii totodata si secretara, si vanzator, si sofer, si contabil. E-adevarat, exista unele afaceri mai simplu de gestionat (de exemplu, serviciile de consultanta, care nu implica manufacturarea unui produs), dar chiar si aici se simte nevoia de ajutor: drumuri la administratia financiara, la banca, realizarea materialelor publicitare, tinerea legaturii cu clientii etc.4. "Reclama nu are cum sa ma coste prea mult."
De obicei, aceasta idee se traduce in materiale promotionale ieftine: pliante si brosuri facute la copiator, carti de vizita din carton ordinar etc., pe principiul: "Important este ca oferta mea sa ajunga la potentialul client." Dar o oferta care nu inspira incredere nu are nici o sansa si va ajunge direct la cos, chiar daca produsul promovat este a opta minune a lumii.5. "Trebuie sa am un sediu impunator."Gandul ca trebuie sa ai un sediu impunator, mai ales cand nu iti permiti asa ceva, iti poate distruge din start entuziasmul. Vesti bune insa: pentru clienti, nu sediul este cel mai important element, ci utilitatea produsului, pretul, calitatea servirii. Exista afaceri prospere gestionate dintr-un apartament de doua camere situat la etajul 10, precum si afaceri cu sedii de lux, in care clientul este plimbat de la un birou al altul.6. "Important este sa nu fac greseli."Gresit! Important este sa nu persisti in greseala, sa o recunosti de la inceput si sa o corectezi pana nu se transforma intr-o greseala costisitoare. Cu siguranta vei face greseli, ba chiar vei dori sa faci greseli, pentru ca inveti mai mult din ele decat din succese. Oricat de bun ar fi planul tau de afaceri, el nu iti garanteaza reusita, ci doar iti arata directia pe care trebuie s-o urmezi. Iar greselile, daca sunt sesizate la timp, te ajuta sa pastrezi respectiva directie.
18. Top 7 Cele mai bune idei de afaceri la domiciliu - Mar 20, 2012 12:43:00 PM
Stiu ca stai si te gandesti in fiecare zi, oare ce sa mai faci ca sa obtii un venit suplimentar. Nu ai bani pentru spatiu de inchiriat, nici prea multi bani de investit, vezi in jurul tau falimente si deznadejde... Dar, poate ca ai o pasiune sau o aptitudine ! Si din acea pasiune se poate contopi o afacere frumusica. Trebuie, doar sa ai curaj.Mai jos gasesti cele mai profitabile sapte afaceri care se pot derula la domiciliu. Cine stie, poate iti vine o idee..
1. Croitor PersonalCu siguranta multi dintre noi au aceasta aptitudine, multi chiar au lucrat in acest domeniu. O sa spuneti ca sunt destule magazine cu haine, concurenta este prea mare.. Iar eu o sa te intreb daca stii cate persoane supraponderale isi cauta un costum, o palarie, o rochie care sa le vina..si care sa le placa ? Aici intervii tu. Cu putina publicitate, din gura in gura, o sa reusesti. Tiparele, multe dintre ele sa gasesc pe net, ideile la fel. Succes !
2. Antrenor personalImbatranirea populatiei destermina masele să investească timp si bani în longevitate, aceasta cumulata cu problema ce o reprezinta obezitatea din copilarie. Ca un antrenor personal, poti vizita clienţii la casele lor sau poti colabora cu diferite centre de fitness pe baza de contract. Pentru a iesi in evidenta iti recomand si cursuri suplimentare în domenii specializate, cum ar fi hrana sau Pilates. Arati suplu, ai alura de dansator, iti place miscarea ? Ce mai astepti ?

3. TutoreAceasta activitate nu se adreseaza doar copiilor cu dizabilitati. Un segment mare de piata il reprezinta si acei parinti care lucreaza foarte mult timp, fiind nevoiti sa-si lase copiii singuri, fara ajutor la teme.
Poţi începe prin meditaţii elevilor la casele lor. Pentru a avea succes, veţi avea nevoie de cunostinte scolare,  referinte, preţuri competitive, experienţa (cat de mica...), şi multa rabdare.

4. WebdesignerEste clara expansiunea internetului in vietile noastre. In acest moment oricine, sau aproape oricine are nevoie de internet. Cu atat mai mult diferite firme, asociatii nevoite sa se faca cunoscute printr-un site web. Aici intervii tu, daca esti pasionat de asa ceva. Trebuie sa cunosti si tehnici de inserare a unui site si in alte gadget-uri decat PC, de exemplu smartphone compatibil.
Dacă va place si va pricepeti, Web design poate fi pentru tine pentru o carieră satisfăcătoare. Dar drumul nu este uşor. Puteţi începe un blog despre  evenimentele locale (spre exemplu), şi, intre timp, să inveti de la alţii în domeniul tău. Este putin mai dificil sa castigi bani in domeniu, dar nu imposibil.

5. FotografDacă esti calificat in domeniu, cu un aparat de fotografiat profesional şi o minte pentru afaceri, se pot face bani frumosi din portret, evenimente, sau fotografii de nunta.

Trebuie luat in calcul ca iniţierea unei afaceri in fotografie necesită investitie substantiala in echipament pentru iluminat, aparate foto, obiective, şi software de editare foto, în plus faţă de cheltuielile normale pentru afacere. Înafară de acestea, va trebui sa promovezi afacerea ta (cred ca un site web de ultimă oră, reţele sociale, şi de reclame). Afla ce afaceri similare de fotografie sunt  în zonata, si creeaza-ti un plan solid.

6. Cofetar de ocazieDacă ai un talent pentru a face deserturi delicioase, poti sa te gandesti la o brutărie la domiciliu. Poţi oferi deserturi pentru livrare sau preluare, sau sa le vinzi la magazine si online.

Înainte de a începe, contacteaza departamentul local de sănătate publică pentru a afla despre legile care sunt in vigoare in acest domeniu. Alte consideraţii sunt elaborarea unui plan de afaceri solid, de ambalare, de marketing, şi, desigur, folosirea retetelor gustoase pentru a va  convinge clienţii sa vina înapoi ! Iti doresc o afacere dulce !!!

7. Ingrijitor de Animale mobil
Se estimeaza ca in urmatoarea perioada, numarul de persoane care detine animale de companie se dubleaza. Alăturaţi-vă acestui sector în creştere prin oferirea de ingrijitori ai animalelor de companie.
Cu un echipament adecvat puteti vizita animalele de companie de la casele lor, să le spalati si sa le curatati. În afară de echipamente, este absolut necesar, că ştiti cum să va ocupati de animalele de companie speriate, care pot musca sau avea alte comportamente agresive in timpul manevrarii lor.Gandeste-te si la niste cursuri de dresaj. Iar daca iubesti, intr-adevar animalele poti avea succes in afacerea ta.
19. Incepe o afacere profitabila oferind ceva gratuit la inceput. - Mar 20, 2012 9:12:00 AM

Băuturi gratuite in cafenelele din Moscova. (nu in toate) :) Dar patronii te taxeaza pe minutul de sedere in acea locatie.

La Babochki Anticafé consumatorii nu plătesc nimic pentru băuturi răcoritoare . În schimb, ele sunt percepute in minute pentru timpul petrecut acolo.
Am mai auzit de ideea asta si in alte colturi ale lumii - Cafenea Toronto Optimism (Canada), de exemplu, şi Café Harimaya Station (Japoni) - dar in Rusia Anticafé Babochki este o afacere inedita dar si profitabila. In aceasta cafenea consumatorii nu plătesc nimic pentru băuturi răcoritoare, dar ele sunt percepute de minute pentru timpul petrecut acolo.

La Anticafé clienţii plătesc o rublă şi 50 copeici pentru fiecare minut în care stau. Băuturile şi gustări, pe de altă parte, sunt gratuite. Cu scopul de a crea un spaţiu în care consumatorii se pot relaxa li se ofera posibilitatea de a partcipa la tot felul de divertisment:Xbox, WiFi şi o sală de cinema.

Conceptul Anticafe mi se pare de luat in seama. Practic, se vor naste infinite variaţii posibile pe această temă. Daca ai dare de mana, te poti gandi ca in comunitatea ta ai putea demara o astfel de activitate, bineinteles, trebuie sa te gandesti in primul rand ce fel de divertisment sa le oferi clientilor, Abia apoi la incasari (carduri de acces, cupoane saptamanale etc)
20. Afacere: Copiii platesc timpul parintilor alocat lor. - Mar 17, 2012 7:14:00 PM

Toţi părinţii ştiu cât de agitată si frustranta este viata cand au copii la adolescenta. Mai ales atunci când viata sociala si activitatile extra-curriculare ale adolescentului sunt numeroase. Astfel, tatal isi petrece dimineata si seara prin şcoli, casele prietenilor, petreceri aniversare, diverse centre de tineret, clase de teatru, karate, mall-uri, proiecte ştiinţifice etc
Din fericire, o soluţie a fost creata în scopul de a ajuta copiii sa aprecieze valoarea timpului tatalui lor, eforturile si daruirea.
"Dad'Cab" este un contor de taxi mostră, care este plasat pe tabloul de bord de la masina lui tata. De fiecare data, prin aceste carduri se plateste o activitate specifica. Corvoada sau favoarea solicitata tatalui, copilul va trebui să o plateasca prin aceste carduri. În acest fel copiii învaţă să aprecieze investiţiile de timp ale părinţilor si de a descoperi că nu totul in viata este gratuit. Când cineva lucrează pentru tine, trebuie să plătesti pentru el.
Este un mod de educatie corect si inteligent.
21. Un job bine platit: Educatori de limbi straine in timpul liber pentru copii - Mar 17, 2012 6:55:00 PM
Învăţarea unei limbi noi este, adesea, cel mai bine realizată în afara sălii de clasă, atunci când se mananca masa de prânz, de exemplu. Ca si o filosofie similară cu educaţia copiilor, o firma pariziana de baby-speaking  este un serviciu de îngrijire a copiilor la domiciliu, care include instruirea în limbi străine in timpul activităţilor de zi cu zi.
Cu servicii in domeniu de peste 5 ani, ingenioasa firma a pregatit o serie de experţi care să includă o nouă limbă în activităţile de zi cu zi. Furnizorii de servicii medicale sunt toţi vorbitori nativi de limba în care se cere, şi sunt atent instruiti in metoda originala de la baby-speaking, care include o mulţime de jocuri şi activităţi pentru a lucra în fiecare zi cu copiii. "Simon Says" şi "Go Fish" sunt printre jocurile prin care baby-speaking foloseste ca joc educativ-distractiv pentru  mici, precum sunt si cântecele, satira şi reţete de gătit.
Baby-speaking a câştigat deja mai multe premii, inclusiv unul în competiţia din 2009 a European Innovative Enterprise. Poate ti-am dat motive de gandire, si daca iti place si stii limbi straine ai putea sa incerci sa-i faci poligloti pe toti copiii din jurul tau... Succes
22. Tatuajul tridimensional- o altfel de afacere ! - Mar 17, 2012 6:33:00 PM

DesignBoom: S-a concretizat din dorinta ca arta tatuajului sa fie cat ma veridica si deosebita, iar acum acest tatuaj este una dintre aplicaţiile cele mai neobişnuite. Design-ul este un simplu cod de bare tatuat pe braţul cuiva, care, in fata unui  aparat de fotografiat se transformă într-o animaţie tridimensională de un dragon de zbor. Tatuajul, atat de real, a fost creat la  Buenos Aires ca o aplicaţie, care a dezvoltat un software să recunoască codul de bare pe suprafeţe curbate, cum ar fi corpul uman.  Acest concept este o noutate acum, dar sa nu uitam ca deschide o serie de noi posibilitati pentru arta tatuajului.
23. O afacere inedita: Cinematograf intr-o rulota. - Mar 17, 2012 6:17:00 PM
Cinematografele din întreaga lume se confruntă scaderea numarului publicului, si isi put toata experienta si imaginatia la bataie pentru a atreage publicul cinefil din fata televizoarelor. Ultima inventie este sunb forma unui  mic cinematograf, improvizat intr-o  rulota din 1960 si care prezinta filme din zona locală.

Scaunele sunt  doar pentru 8 adulti sau 12 copii asezati in semicerc, pe niveluri, iar ecranul este un proiector cu LED-uri. Un angajat dedicat vinde bilete si arata publicului  locurile lor. În plus, întreaga operaţiune este incarcata de un panou solar de 120 W şi baterii cu litiu. Cinema-ul este parte a unui proiect non-profit şi este disponibil pentru organizaţiile care doresc sa-si prezinte filme de scurt metraj în comunitatea lor locală. Rulota a vizitat deja o serie de festivaluri de muzică şi arte din Marea Britanie.

24. Springwise, E-Biblioteca in aeroportul din Taiwan - Mar 17, 2012 6:03:00 PM

Springwise: este o e-bibliotecă, cu sediul în Taiwan Taoyuan Aeroportul International, are patru sute de titluri in colectia sa - disponibile în limbile engleză sau chineză, şi în ePub sau formate Zinio - care pot fi citite în aeroport, dar nu pot fi descarcate de utilizatorul aparatului. E-Biblioteca a luat fiinta la initiativa presedintelui Taiwanez, Ma Ying-jeou. Este condusa direct de  magazinul duty-free, fiind creata în colaborare cu guvernul din Taiwan-finanţat de Institutul pentru Industriei de Informaţii, si a costat peste 3 milioane NTD (moneda taiwaneza).
În prezent, există doar treizeci de dispozitive prin care pasagerii  pot citi ebooks, ceea ce inseamna un numar infim de mic,  având în vedere că pe aeroport tranziteaza până la 17 milioane de pasageri pe an.
25. O oportunitate de castig pentru pictori mai putin cunoscuti - Mar 17, 2012 5:48:00 PM

ArtSumo este un site care vă permite să descoperiţi activitatea unor artisti mai putin cunoscuti din toate colturile globului. Membrii primesc un e-mail în fiecare zi , fiind anuntati ca a aparut o noua creatie, bineinteles si cererea de pret.

Odată ce vă înscrieţi, veţi primi un e-mail în fiecare zi incluzand cel putin o pictura frumoasa, originala, creata de un artist necunoscut din oricare parte a lumii, la un preţ incredibil. Ca exemplele aratate aici.
Apoi fixaţi rapid pretul, deoarece este singura din lume si maine, probabil, va fi pre tarziu.